Zobrazen 1. – 16. z 25 výsledků

Bagatti 43 Zapadlik

Rok výroby: 1928
Výkon: 120 koní
Zdvihový objem: 2 262 cm3

Počet válců/ventilů: 8/3
Hmotnost: 1100 kg

Stav:  funkční
Katalogové číslo: 54

Tento vůz má dlouhou a bohatou historii.

V roce 1927 přestavil Bugatti typ 43. Tento typ vycházel ze závodního , nejslavnějšího , typu  vozu Bugatti, a to 35 GP. Ettore Bugatti chtěl typem 43 dopřát potěšení ze závodní jízdy i amatérským jezdcům, kteří si mohli tento na svou dobu velmi drahý vůz dovolit. A dalo se s ním jak závodit, ale i jej používat ke každodennímu ježdění jako sportovní vůz. Na závodech byl hlavně  používán k závodům sportovních vozů. Rám byl nové konstrukce, se závodním typem 35 měl pak shodný motor ( s kompresorem Roots), převodovku, nápravy  a kola. Bugatti stavěl buď jen podvozky k dalšímu karosování, nebo se z továrny dodávaly vozy  s otevřenou, čtyřmístnou, sportovní karoserií.

Tento konkrétní vůz byl v roce 1928 zakoupen do Polska, kdy se účastnil nejrůznějších závodů. Závodil zde ještě v 30 tých letech. Pak není jeho osud znám. Nakonec byl ve velmi zuboženém stavu prodán v roce 1975 z Polska do Švýcarska. Vůz později „rozdělen“ na podvozek a karoserii. Karoserii, nebo lépe co s ní zbylo, koupil v roce 2006 sběratel z Čech a započala kompletní renovace.

Karoserie byla v poměrně dobrém stavu, ale dost jednotlivých částí chybělo. Nakonec celou karoserii dokreslil Václav Zapadlík, odtud i přezdívka vozu. Vůz byl po obrovském úsilí zkompletován do pojízdného stavu. Při prvních jízdách ale došlo k poškození motoru a vůz byl znovu  rozmontován.

Vůz byl nakonec v tomto stavu zakoupen do sbírky rodiny Samohýlů a je uváděn do původního, kompletního a provozu schopného stavu.

 

 

 

 

Benz Parsifal

Rok výroby: 1902
Výkon: 10 koní
Zdvihový objem: 1 727 cm3

Počet válců/ventilů: 2/2
Hmotnost: 814 kg

Stav: pojízdné
Katalogové číslo: 1

Nepochybně patří k přelomovým modelům tradičního mannheimského výrobce. Ten musel rychle zareagovat na „rok Mercedesu‟ jenž je britským tiskem označován počátek 20. století, pro který je charakteristický nástup moderní konstrukce Wilhelma Maybacha.

Odchod Carla Benze

Důraz na zcela novou technickou koncepci a zároveň snaha vedení společnosti Benz &Cie důsledně se vymezit vůči zastaralým konstrukcím připomínající kočáry vedly tak daleko, že obchodní oddělení začalo upřednostňovat označení Parsifal před jménem Carla Benze. Pobouřený zakladatel firmy se kvůli tomuto i dalším neshodám rozhodl demonstrativně odejít a v dubnu 1903 opustil představenstvo.

Ikdyž byl parsifal hodnocen rozporuplně, bezpochyby přispěl k zásadní modernizaci a mannheimskou značku vrátil na přelomu 1903/1904 do plusových čísel.

Skutečný unikát Benz Parsifal dochovaný ve zlínské sbírce se na území České republiky nachází již přes sto let.

Pod přední kapotou se objevilo vícero dvouválců o deklarovaném výkonu 8/10, 10/12 a 12/14 koní, po nichž v roce 1903 následoval čtyřválcový Parsifal 16/20 PS. Vyšším výkonům odpovídalo účinnější chlazení, podporované oběhovým čerpadlem. Volnoběh byl nastaven na 300/min.

BMW EMW 340-2

Rok výroby: 1952
Výkon: 57 koní
Zdvihový objem: 1 971 cm3

Počet válců/ventilů: 6/2
Hmotnost: 1 250 kg

Stav: k renovaci
Katalogové číslo: 48

Tento vůz vycházel  z modelu  z předválečného modelu BMW 326 a byl vyráběn v NDR v letech 1952 až 1955 v bývalé továrně BMW v Eisenachu.  Po válce připadlo toto území do pásma osvobozeného Rudou armádou a spadalo tak do vlivu Sovětského svazu. V původní továrně zůstalo po válce dostatek dílů na pokračování ve výrobě vozu BMW 326. V roce 1952 ale automobilka BMW, která spadalo do nově vytvořeného „západního „ Německa vyhrála u mezinárodního soudu licenční spor o nárok na značku BMW a vše co s ní souviselo. Proto v Eisenachu byla ukončena výroba typu BMW 326 podle původní dokumentace a začal se vyrábět typ EMW 340 – 2. Z  původním  vozem  BMW 326 má mnoho shodných mechanických částí, byl ale osazen upravenou karoserií. Vůz je kompletní, ale určen k renovaci.

 

Bugatti 35A GP original

Rok výroby: 1925
Výkon: 70 koní
Zdvihový objem: 1991 cm3

Počet válců/ventilů: 8/3
Hmotnost: 750 kg

Stav: pojizdné
Katalogové číslo: 66

Jeden z původních dochovaných kusů nejkrásnějšího výtvoru ETTORE BUGATTIHO modelů GP, na kterém začala i slavná éra manželů JUNKOVÝCH. Vozidlo řady 35 – model A, je prvním typem této řady pro závodní účely. Modely řady 35 (později B, C, T) byly skutečnými vládci závodní scény v letech 1924-1930 se stovkami vavřínů, ocenění a jiných vítězství. Mnozí považují tento vůz za absolutně nejkrásnější v celé automobilové historii. Uvedené vozidlo s podvozkem číslo 4563 bylo . od roku 1962 evidováno v katalogu největšího znalce a archiváře značky pana M. CONWAYE na původního majitele v Holandsku pana HASCHARE. V roce 2006 bylo vozidlo prodáno v nekompletním a rozebraném stavu do České republiky.

 

 

Hispano-Suiza | H6B

Rok výroby: 1924
Výkon:
Zdvihový objem:

Počet válců/ventilů:
Hmotnost: 

Stav: pojizdné
Katalogové číslo: 82

První typ tohoto automobilu byl vyrobený po 1. světové válce. Řadový šestiválec vznikl z velmi úspěšného leteckého motoru, který byl montován do francouzských stíhacích letounů SPAD 13. Motor byl samozřejmě poté upraven pro provoz v automobilu. Mark Birkigt, švýcarský inženýr, nechal v Paříži udělat návrh figurky na chladiči, která představuje letícího čápa. Inspiraci nalezl v malbě, kterou měla namalovanou na trupu svého stíhacího letounu jedna francouzská letka

 

Indian | 101 Scout

rok výroby: 1928
typ vozu: motorka
stav: pojízdné
katalogové číslo: 124

Indian Scout byl motocykl vyráběný firmou Indian Motocycle Company v letech 1920 až 1949. Byl to nejúspěšnější model značky Indian. Tento model „Scout 101″ byl opět navržen Charlesem B. Franklinem, měl tužší rám než předchozí Scout, větší sklon vidlice, delší rozvor a nižší posez. Byl to první Scout s přední brzdou.

Laurin & Klement | 100

rok výroby: 1920
typ vozu: nezařazeno
stav: pojízdné
katalogové číslo: 109

Původní označení typ „A“ bylo pokládáno podle tehdejšího hodnocení za malý vůz. Čtyřválec vodou chlazený, vyrobený již se čtyřstupňovou převodovkou a čtyřsedadlovou karoserií, byl standardně dodáván jako otevřený faeton. Změnou vrtání a zdvihu byly z tohoto typu provedeny další modely až do luxusního šestiválce se šoupátkovým motorem.

Laurin & Klement | 110

rok výroby: 1923
typ vozu: nezařazeno
stav: pojízdné
katalogové číslo: 110

Původní označení typ „A“ bylo pokládáno podle tehdejšího hodnocení za malý vůz. Čtyřválec vodou chlazený, vyrobený již se čtyřstupňovou převodovkou a čtyřsedadlovou karoserií, byl standardně dodáván jako otevřený faeton. Změnou vrtání a zdvihu byly z tohoto typu provedeny další modely až do luxusního šestiválce se šoupátkovým motorem.

Laurin & Klement | 100

Rok výroby: 1920
Výkon:
Zdvihový objem:

Počet válců/ventilů:
Hmotnost: 

Stav: pojizdné
Katalogové číslo: 70

Původní označení typ „A“ bylo pokládáno podle tehdejšího hodnocení za malý vůz. Čtyřválec vodou chlazený, vyrobený již se čtyřstupňovou převodovkou a čtyřsedadlovou karoserií, byl standardně dodáván jako otevřený faeton. Změnou vrtání a zdvihu byly z tohoto typu provedeny další modely až do luxusního šestiválce se šoupátkovým motorem.

 

Laurin & Klement GDV

Rok výroby: 1909
Výkon:
Zdvihový objem:

Počet válců/ventilů:
Hmotnost: 

Stav: pojizdné
Katalogové číslo: 81

Slavný předchůdce dnešních taxíků, který s dobovým názvem „drožka“ získal uznání ve všech větších městech Evropy. Samostatné zastoupení firmy Laurin & Klement úspěšně dodávalo tato vozidla pro města Vídeň a Petrohrad a podle odlišností výbav byly podle těchto měst také pojmenovány její modely. Úspěšně se tyto vozy prodávaly i v Japonsku. Vůz, který stojí před Vámi, je dílo desetileté renovace. Řada součástí musela být vyrobena nově podle dobové dokumentace. Známá je existence pouze jediného exempláře.

 

 

Laurin & Klement Voituretta

Rok výroby: 1905
Výkon: 7 koní
Zdvihový objem: 1 005 cm3

Počet válců/ventilů: 2/2
Hmotnost: 520 kg

Stav: pojízdné
Katalogové číslo: 2

Byl prvním automobilem firmy Laurin & Klement. Vyráběl se od roku 1905.

Cesta byla dlouhá a vývojových stupňů celá řada. Na dubnovém autosalonu v r. 1905 dvojice pánů Klement a Laurin prezentovali svůj nový motor, a to přesně dvouválec do tvaru písmene V, který byl předzvěstí, že výroba vlastního vozu je na spadnutí.

V říjnu téhož roku firma uvedla první skutečný automobil typu A, navíc zcela samostatné konstrukce.

Francouzské označení „voiturette“ se v pionýrských dobách používalo pro malé a lehké, většinou dvoumístné vozíky. Mladoboleslavské „áčko“ této třídě přesně odpovídalo.

Palivo do válců dodával karburátor vlastní výroby. O správnou funkci pohyblivých částí agregátu se staralo rozstřikovací mazání. Pokud bylo potřeba, byla k dispozici i ruční olejová pumpička. Tu držel v ruce většinou spolujezdec.

Voituretta získala mnoho ocenění a medailí na výstavách ve Vídni, Londýně a Miláně. Během roku 1905 byly pravděpodobně zhotovené pouze 2 funkční exempláře. V letech 1905–1907 vyjelo z Mladé Boleslavi 44 vozů tohoto typu. Továrnu opustil také jeden uzavřený automobil o hmotnosti 600 kg.

Laurin & Klement, 110

Rok výroby: 1923
Výkon:
Zdvihový objem:

Počet válců/ventilů:
Hmotnost: 

Stav: pojizdné
Katalogové číslo: 73

Původní označení typ „A“ bylo pokládáno podle tehdejšího hodnocení za malý vůz. Čtyřválec vodou chlazený, vyrobený již se čtyřstupňovou převodovkou a čtyřsedadlovou karoserií, byl standardně dodáván jako otevřený faeton. Změnou vrtání a zdvihu byly z tohoto typu provedeny další modely až do luxusního šestiválce se šoupátkovým motorem.

 

 

Laurin & Klement, F

Rok výroby: 1907
Výkon:
Zdvihový objem:

Počet válců/ventilů:
Hmotnost: 

Stav: pojizdné
Katalogové číslo: 80

Tento model F byl vyroben dle přiložené kopie technického listu ze dne 17. srpna 1907 firmou Laurin & Klement jako cestovní vůz pro hraběte Alexandra Kolovrata. Ten ho používal pro běžnou denní potřebu a také pro trénink svých závodních ambicí. Nechal pro něj vyrobit a dodat (dle kopie prospektu firmy Alois Böll-Wien ) velké acetylenové svítidlo „Das Acetylen Sauerstoff-Kalklicht“.

 

 

Laurin & Klement, S(Sa)

Rok výroby: 1911
Výkon:
Zdvihový objem:

Počet válců/ventilů:
Hmotnost: 

Stav: pojizdné
Katalogové číslo: 88

Technicky zajímavý a obchodně velmi úspěšný vůz s lehkou, jednoduchou, avšak velmi pevnou karoserií. Motor, již s lamelovou spojkou a setrvačníkem na předním konci klikové hřídele, byl sestaven včetně spojky a převodovky do jednoho bloku. Převodovka má tři rychlostní stupně a přenos k zadní nápravě obstarává moderní kloubová hřídel. Celá konstrukce a technická úroveň tohoto vozu působí na svou dobu čistým, vybroušeným dojmem. Tento typ se držel ve výrobě prakticky až do roku 1925. Dá se říci, že šlo o první provedení sériové vyráběného vozu firmy Laurin & Klement.

 

 

Laurin & Klement, Se

Rok výroby: 1913
Výkon:
Zdvihový objem:

Počet válců/ventilů:
Hmotnost: 

Stav: pojizdné
Katalogové číslo: 90

Na prodlouženém podvozku pro původní dvouválcový motor byl významným způsobem s mnoha konstrukčními technickými změnami proveden kompaktní, čtyřválcový otevřený automobil, jehož výroba probíhala ve více kusových sériích. Otevřená sportovní čtyřsedadlová karoserie typu PHAETON s nedělenými sedadly a lehkou americkou střechou

 

Mercedes Benz 230 W143

Rok výroby: 1938
Výkon: 55 koní
Zdvihový objem: 2 229 cm3

Počet válců/ventilů: 6/2
Hmotnost: 1 450 kg

Stav: k renovaci
Katalogové číslo: 49

Vůz  Mercedes- Benz 230 W143 , provedení limuzína, který se vyráběl v letech 1937 až do roku 1941. Vůz byl vyroben v roce 1938.

Má 6-ti válcový benzínový motor o obsahu 2,2l a výkonu 55 koní. Převodovka je 4 stupňová a pohon je na zadní kola. Je téměř v původním, velmi zachovaném stavu. Karoserie byla částečně opravena a je nově nalakovaná. Vůz je v provozuschopném stavu. Tento typ patřil v mezi válečném období ke stěžejním výrobním programům a dosahoval velkých prodejních úspěchů.