Zobrazuji všechny 2 výsledky

BMW EMW 340-2

Rok výroby: 1952
Výkon: 57 koní
Zdvihový objem: 1 971 cm3

Počet válců/ventilů: 6/2
Hmotnost: 1 250 kg

Stav: k renovaci
Katalogové číslo: 48

Tento vůz, který vycházel  z předválečného modelu BMW 326, a byl vyráběn v letech 1952 – 1955 v bývalé továrně BMW v Eisenachu, NDR.  Po válce připadlo toto území do pásma osvobozeného Rudou armádou a bylo tak pod vlivem Sovětského svazu. V původní továrně zůstalo po válce dostatek dílů na pokračování ve výrobě vozu BMW 326. V roce 1952 ale automobilka BMW, která spadala do nově vytvořeného „západního„ Německa, vyhrála u mezinárodního soudu licenční spor o nárok na značku BMW i se vším, co s ní souviselo. Proto byla v Eisenachu byla ukončena výroba typu BMW 326 podle původní dokumentace a začal se vyrábět typ EMW 340 – 2. S původním  vozem  BMW 326 má mnoho shodných mechanických částí, byl ale osazen upravenou karoserií. Vůz je kompletní, ale určen k renovaci.

 

BMW Sahara

Rok výroby: 1942

Katalogové číslo: 89

Produkce byla započata na podzim roku 1940 a do konce války bylo vyrobeno kolem 16 500 ks. Byl užíván na všech bojištích německé armády. Tyto motocykly se osvědčily, jak ve velmi chladných podmínkách východní fronty, tak i v poušti, při bojích v severní Africe. O úspěšnosti konstrukce svědčí i fakt, že motocykl K – M72 používaný ruskou armádou, byl přesnou kopií za války ukořistěných německých R75.

Technické údaje

Dosahoval maximální rychlosti 95 km/h. Celková hmotnost včetně sajdkáry činila 400 kg. Byla vybavená motorem, jenž byl vzduchem chlazený plochý dvouválec BMW. Sajdkára nabízela možnost umístění kulometu MG34.