Zobrazuji 1 výsledek

Audi 920

Rok výroby: 1939
Výkon: 75 koní
Zdvihový objem: 3 281 cm3

Počet válců/ventilů: 6/2
Hmotnost: 1 640 kg

Stav: pojízdný
Katalogové číslo: 270

Úvod
Audi 920 je osobní automobil vyšší střední třídy s pohonem zadních kol, který značka Audi patřící do Auto Union uvedla na trh koncem roku 1938 jako nástupce modelu Audi 225 s pohonem předních kol.

Vývoj
Německá automobilka Audi byla založena v roce 1909, kterou založil August Horch jako svou další firmu. V roce 1928 přešla do majetku DKW. V roce 1932 pak došlo k oficiálnímu spojení čtyř německých automobilek DKW, Audi, Horch a Wanderer do koncernu Auto Union. Po válce však většina zůstala ve východním Německu a západoněmecký koncern Auto-Union obnovil výrobu pouze pod značkou DKW. V roce 1965 také automobilku převzal Volkswagen. V koncernu Volkswagen Group získala značka Audi postavení výrobce pokrokových, dobře vybavených vozů.

Technické parametry
Dvoudveřový čtyřmístný kabriolet, který měl motor umístěn vpředu, a pohon měl na zadní kola. Zážehový, kapalinou chlazený řadový šestiválec, rozvod OHC o  zdvihovém objemu 3,3 litru a výkonu 75 koní (55 kW) při 3000 ot./min byl osazen karburátorem Solex. Motor měl vrtání 87 mm, zdvih 92 mm, dva ventily na válec, bez přeplňování. Podvozek měl rozvor náprav 3 100 mm, rozchod kol 1435/1465 mm, vnější rozměry: délka 4 900 mm, šířka 1 720 mm, výška 1 620 mm, pohotovostní hmotnost 1 640 kg, maximální rychlost 130 km/h. Vůz se skříňovým rámem má hydraulicky ovládnou nožní brzdu („olejová tlaková brzda“) od ATE, licence Lockheed) a plně synchronizovanou čtyřstupňovou převodovku s řadící pákou uprostřed vozu. Přední kola jsou jednotlivě zavěšena na dvojitých příčných ramenech, spodním ramenem je příčné listové pero, horním se ovládá tlumič. Vzadu je instalována tuhá „plovoucí náprava“, která byla vedena vlečnými rameny a vysoko položeným příčným listovým perem.

Výroba
Model Audi 920 se vyráběl v letech 1938 až 1940. Vyráběli jej, tak jako jeho předchůdce UW 225 v závodech Horch. Vůz se vyráběl v provedení 4 dveřový sedan nebo 2 dveřový kabriolet – karoserie byla od firmy Gläser Dresden. 

Trh
Vůz měl být původně uváděn na trh jako menší model Horch, ale vedení Auto Union se rozhodlo jej zařadit mezi velké modely Horch a menší Wandere pod značkou Audi.

Prodej
Konkrétně tento kus byl vyroben roku 1939 a jeho tehdejší cena byla 8 750 říšských marek. Celkem se prodalo 1 281 vozů, včetně 795 kabrioletů.

Zajímavosti
Byl poslední předválečný model značky Audi, který se kvůli válce přestal vyrábět.

Auto v naší sbírce
Auto v naší sbírce je v provedení kabriolet, pochází z roku 1939 a je v plně funkčním pojízdném stavu.